Wróć

Wprowadzenie czerwonej strefy na terenie całego kraju – jak przetrwać w branży gastronomicznej?

Gastronomia to jeden z tych sektorów, który został najbardziej dotknięty skutkami pandemii wirusa Covid-19. Właściciele restauracji już od marca musieli dostosować się do nowej rzeczywistości i obostrzeń wydanych przez rząd. Drastycznie spadła liczba turystów odwiedzających nasz kraj, a restrykcje dotyczące między innymi liczby gości znajdujących się w lokalu mocno dały o sobie znać.

Cała Polska w strefie czerwonej – co to oznacza?

Od dnia 24.10.2020 obostrzenia dotyczące stref czerwonych zostają wprowadzone na terenie całego kraju. Oznacza to, że wszystkie lokale prowadzące działalność gastronomiczną czyli: restauracje, bary oraz puby zostają zamknięte, a jedyną możliwością na ich dalsze funkcjonowanie jest sprzedaż jedzenia na wynos. Powodem wprowadzenia takich zmian jest fakt, że według ekspertów lokale gastronomiczne to miejsca, gdzie gromadzi się zbyt wiele osób na stosunkowo małej powierzchni. Obostrzenia wprowadzone przez rząd mają obowiązywać co najmniej dwa tygodnie.

Przypomnijmy tylko, że poprzednie obostrzenia z dnia 17.10.2020 dzielące Polskę na strefę żółtą i czerwoną dotyczące m.in. godzin otwarcia lokalu oraz ilości osób znajdujących się w nim od dnia jutrzejszego przestają obowiązywać.

Więcej na ten temat możecie Państwo przeczytać na stronie rządowej.

W jaki sposób zminimalizować skutki pandemii w gastronomii?

 

Na wynos

1)  Zadbaj o to, aby klienci mieli możliwość odebrania jedzenia na wynos

W trosce o swoje zdrowie i bezpieczeństwo wiele osób stara się ograniczyć kontakt z innymi ludźmi do minimum. Z racji na wprowadzenie nowych obostrzeń i możliwości wydawania jedzenia tylko na wynos zaleca się, aby restauracje zaopatrzyły się w plastikowe sztućce oraz opakowania. Dzięki temu klienci będą w stanie zabrać swoje ulubione posiłki do domu bądź pracy ograniczając przy tym maksymalnie kontakt z drugą osobą. Można również pójść z duchem czasu i zainwestować w produkty BIO, które na pewno docenią miłośnicy ekologii.

2)  Wprowadź zamawianie jedzenia na wynos z możliwością dowozu

Panujące obostrzenia mocno uderzyły po kieszeni właścicieli restauracji na terenie całego kraju. Ograniczenia dotyczące godzin funkcjonowania punktów gastronomicznych oraz liczby osób mogących w nich przebywać przyczyniły się do zwiększenia popularności zamawiania jedzenia online. Obecnie coraz więcej restauratorów decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o właśnie takie rozwiązanie. Na rynku występuje już kilka aplikacji do zamawiania jedzenia przez Internet, natomiast warto tutaj zwrócić uwagę, że pośrednicy doliczają prowizję wynoszącą od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu procent przy każdym zamówieniu. Aplikacja GoOrder pozwala na utworzenie swojego prywatnego „sklepu internetowego” dzięki któremu klienci w każdej chwili będą mieć możliwość zamówienia swojego ulubionego dania bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

3)  Podejmij racjonalne kroki!

Sytuacja na rynku gastronomicznym jeszcze nigdy nie była tak trudna. Obostrzenia wchodzące od dnia jutrzejszego są bez wątpienia olbrzymim ciosem dla właścicieli tego sektora. Warto tutaj zastanowić się jednak czy, aby na pewno nie jesteśmy w stanie nic zrobić i czy mamy w pełni związane ręce w tej sprawie…

Jednym z pomysłów w jaki sposób możemy zadziałać tak, aby prowadzić naszą działalność dalej oraz uniknąć przymusu masowych zwolnień jest wprowadzenie możliwości dowozu jedzenia do klienta. Nie musimy wcale rozstawać się z naszymi obecnymi pracownikami. Możemy zmodyfikować ich obowiązki na ten trudny czas i na przykład wprowadzić do ich zadań m. in. dostawę jedzenia na wynos. Dzięki aplikacji GoOrder klienci będą mogli w łatwy i szybki sposób złożyć zamówienie z opcją dowozu do wybranego przez nich miejsca.

4)  Nagradzaj klientów za ich lojalność

W tym trudnym dla nas wszystkim czasie musimy szczególnie dbać o siebie nawzajem i sobie pomagać. Należy pokazać gościom, że zależy nam na nich i chcemy by przy nas zostali jak najdłużej. Świetnym sposobem na pokazanie im tego jest wprowadzenie pakietów lojalnościowych. Dzięki systemowi GoOrder jesteśmy w stanie przyznać gościom specjalne zniżki, które mogą wykorzystać np. przy zamawianiu jedzenia online wpisując w odpowiedniej rubryce kod rabatowy. Możemy również za pośrednictwem naszych social mediów bądź strony Internetowej tworzyć różnego rodzaju konkursy w których do wygrania będą upusty na wybrane produkty z naszego menu.

5)  Zmodyfikuj swoją kartę menu

Idąc do restauracji zależy nam na tym, aby przede wszystkim smacznie zjeść i miło spędzić czas. Przeglądając kartę, mamy możliwość zmiany dodatków lub edycji swojego zamówienia. Tak samo powinno być przy zamówieniach na wynos. Mało który klient zamawiając jedzenie przez Internet zdecydowałby się kliknąć przycisk “potwierdź” jeśli musiałby dodatkowo zadzwonić do restauracji i prosić o modyfikację swojego zamówienia. Za pośrednictwem aplikacji GoOrder jesteśmy w stanie dowolnie zmieniać składniki zamówionych posiłków oraz rozszerzać je o wybrane przez siebie dodatki. System podlicza wszystkie zmiany i na ich podstawie oblicza ostateczną cenę, którą klient musi zapłacić. Pozwala to na sprawniejsze wykonanie zamówienia bez konieczności kontaktu z lokalem.

Sklep online

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *