3 powody, dla których warto wprowadzić mobilną sprzedaż w swojej gastronomii.

Opublikowano

Kategorie Bez kategorii

Nikt z nas nie ma wątpliwości, że wakacje w tym roku w branży gastronomicznej będą zdecydowanie inne, niż do tej pory. Bardzo trudno ocenić tendencje wyjazdowe Polaków, w jaki sposób zdecydują się wykorzystać swój urlop. Z jednej strony mamy obawę przed dużymi skupiskami ludzi oraz wciąż utrzymywane obostrzenia względem panującej sytuacji dotyczącej koronawirusa, a z drugiej chęć zmiany otoczenia i odpoczynku. Jedno jest pewne. Lokale gastronomiczne muszą postawić na profesjonalną i szybką obsługę, jednocześnie dopasowaną do zaleceń.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez firmę Profitroom pod koniec kwietnia br., które odbyło się na próbie 10 000 gości hotelowych, ponad 90 proc. Polaków planuje urlop w kraju. Pozostaje też pytanie czy turyści zagraniczni zdecydują się na przyjazd do Polski, jak w latach ubiegłych, czy ich ilość w tym roku będzie dużo mniejsza?

Początek okresu wakacyjnego to idealny moment, aby zastanowić się nad wprowadzeniem zmian do swojego biznesu. Dotyczy to zarówno regionów nadmorskich, jak i pozostałych miast chętnie odwiedzanych przez turystów oraz lokalnych gości. Taką inwestycją dla Twojego miejsca może być GoPOS – nowoczesny system sprzedaży dla gastronomii. Szybka sprzedaż i procesowanie płatności oraz prostota obsługi systemu może stać się kluczem do zadowolenia klienta.

Szybka sprzedaż

Po pierwsze, podstawą sprawnie działającej restauracji, pizzerii, a nawet kawiarni czy pubu powinna być mobilna obsługa zarówno wewnątrz lokalu, jak i w ogródku letnim. Poza dobrze dobranym menu i miłą obsługą, szybkość przyjmowania i wydawania zamówień jest czymś, na co klienci mocno zwracają uwagę.

Łatwo wyobrazić sobie kelnera, który w dużym ruchu podbiega do stolika z kartką papieru i długopisem, po czym znika z pola widzenia i wraca po kilkunastu minutach z napojami, a dopiero po kolejnych kilkunastu z zamówionymi daniami. Czasami czekamy nawet dłużej. Niejednokrotnie też występują pomyłki, kiedy do stolika zostaną przyniesione złe dania, co przysparza wiele zakłopotania i niezręcznych tłumaczeń. Z systemem GoPOS można tego uniknąć. Kelnerzy wyposażeni w tablety są w stanie precyzyjnie przyjąć zamówienie, przypisać je do konkretnego stolika, a nawet gościa oraz przyporządkować kolejność serwowania każdej pozycji. Zamówienie jeszcze przy stoliku zostaje bezbłędnie przesłane na kuchnię i/lub bar.

„Tablety dla kelnerów i połączenie obsługi z całym systemem sprzedażowym to genialne rozwiązanie.
Po przyjęciu zamówienia z jednego stolika kelnerzy mają czas, by od razu zacząć obsługiwać kolejny.
Dokładnie wiedzą, kiedy napoje z baru są przygotowane do wydania, tak samo jest z daniami z kuchni.
Wiele też ułatwia graficzny podgląd stolików na tablecie – nigdy się nie pomyliliśmy.
Izabela Lazarowicz, General Manager, Velo Food & Bar Kraków.

Dodatkowo, system GoPOS umożliwia pracę w trybie offline. Połączenie z Internetem jest wymagane przede wszystkim do otwarcia i zamknięcia zmiany, co w przypadku braku dostępu do sieci można łatwo rozwiązać poprzez Hotspot. Na koniec dnia wszystkie dane są sczytywane.

Płatności i integracja z terminalami

Po drugie, kolejną ważną funkcją jest procesowanie płatności i integracja z terminalami płatniczymi. Kilkuosobowy stolik może poprosić o rozdzielenie płatności, a także różne metody uregulowania rachunku.
Z GoPOS można dowolnie łączyć lub dzielić rachunki oraz w prosty sposób ustawić opcję kombinowaną,
np. karta i gotówka. Przydatna okazuje się też możliwość sprzedaży w innych walutach, ponieważ system przelicza kwoty według aktualnego kursu wymiany walut. Dzięki temu z łatwością można uniknąć nieporozumień z klientami zagranicznymi.

Prosta obsługa programu

I po trzecie, prosta oraz intuicyjna obsługa programu. Proces od przyjęcia zamówienia do wystawienia rachunku zamyka się w dosłownie kilku kliknięciach. Nawigacja po menu jest wręcz odruchowa ze względu na możliwość tworzenia podkategorii produktów oraz gotowych zestawów z możliwością ich edycji. Natomiast połączenie systemu sprzedażowego z magazynem pozwala na uniknięcie sytuacji, w której dany produkt jest już niedostępny. Wówczas kelner szybko jest w stanie zaproponować klientowi inną opcję do wyboru.

Dlaczego tablety?

W wielu miastach kelner z tabletem może jeszcze lekko dziwić, jednak warto rozważyć wprowadzenie do swojego lokalu takiego rozwiązania. W czasach, gdzie większość ludzi nie rozstaje się ze swoim smartfonem, mobilna obsługa gości zostanie odebrana jako nowoczesna i oryginalna. Klient, który zostanie profesjonalnie, a do tego szybko obsłużony z pewnością wróci do takiego miejsca, poleci go swoim znajomym czy wystawi pozytywną opinię w mediach społecznościowych.

Zainteresował Cię temat mobilnej sprzedaży? Więcej informacji uzyskasz w dziale handlowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *