Wróć

Street food ciągle w modzie, czyli świat Food Trucków.

Wybiła kalendarzowa wiosna a z nią sezon na food trucki. Z roku na rok street food wraca ze zdwojoną siłą. Punkty gastronomiczne na kółkach błyskawicznie zyskują swoich zwolenników ze względu na ich autentyczność. Z chęcią dajemy się wprowadzić do świata ulicznej gastronomii, odwiedzamy ulubione trucki i z przyjemnością do nich wracamy.

Cieszące się zainteresowaniem wśród odbiorców food trucki charakteryzują się kilkoma ważnymi cechami. To, co stoi za sukcesem takiego punktu, to mobilność, która umożliwia przemieszczanie się i prowadzenie sprzedaży w różnych miejscach. Food trucki mogą pojawić się praktycznie wszędzie. Bardzo istotną kwestią wzbudzającą zainteresowanie klientów w przypadku punktów gastronomicznych na kółkach jest niewątpliwie dobre jedzenie.  Food trucki w pełni wykorzystują swoje możliwości. Ich specyfika zazwyczaj ogranicza ilość serwowanych potraw, jednak pozwala to na najwyższą świeżość używanych produktów i sporządzanie dania w szybkim czasie. Bezpośredni, nieformalny kontakt z klientem i dobrze rozwinięta sieć mediów społecznościowych umożliwiają lepsze zrozumienie gości i dotarcie do szerszego grona klientów.

Zastanawiasz się nad założeniem własnego food trucka? Analizując skrupulatnie swój rynek oraz tworząc staranny biznesplan, odniesiesz sukces. Oto kilka porad, na które należy zwrócić uwagę przy uruchamianiu tego rodzaju biznesu.

Początek kwietnia to najlepsza pora na uruchomienie biznesu na kółkach, wówczas funkcjonować można do końca września, a nawet dłużej w przypadku sprzyjającej pogody.

Znalezienie odpowiedniego miejsca nie jest wcale takie proste, gdyż większa część wolnych terenów nie jest dedykowana tego typu działalności. Mówi o tym Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych. Dlatego istotne jest tutaj obeznanie w terenie oraz umiejętność prowadzenia rozmów, które umożliwią owocną współpracę z właścicielami miejsc lub organizatorami wydarzeń, a przy tym rozwiążą problem z parkowaniem mobilnej restauracji. Do takich miejsc należą.

  • targowiska i bazary,
  • tereny niekomunalne,
  • spółdzielnie mieszkaniowe, uczelnie, akademiki,
  • prywatne posesje,
  • wydarzenia skupiające ludzi – pikniki, festyny, jarmarki, koncerty, festiwale, zloty i inne imprezy plenerowe,
  • firmy, korporacje.

Walorem biznesu na kółkach są koszty. Finansowy wkład w postawienie normalnego lokalu wraz z jego wyposażeniem jest znacznie wyższy i bardziej czasochłonny. Tutaj jednak należy pamiętać o kosztach związanych z eksploatowaniem pojazdu – wynajęcie miejsca, usługi konserwacyjne czy paliwo w przypadku przemieszczania się. Inne koszty początkowe obejmują:

  • pozwolenia, licencje i ubezpieczenia,
  • towar,
  • oprawa, dekoracja trucka,
  • prąd, gaz,
  • przetwarzanie płatności: sprzęt, umowa przetwarzania, mobilny pakiet danych (GoPOS  to mobilny program do gastronomii, stanowiący doskonałe rozwiązanie między innymi dla food trucków. Do prawidłowego działania systemu wystarczy  tylko zwykły tablet z Androidem oraz drukarka fiskalna. GoPOS umożliwia bardzo proste zarządzanie magazynem, kontrolę czasu pracowników, zastosowanie rabatów i promocji. Więcej informacji na temat systemu znajdziesz na https://gopos.pl/foodtruck).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *